Time flies!!

20 november 2016 - Lakes Entrance, Australië

Wauw, wat vliegt de tijd! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook gewoon geen tijd heb (of letterlijk gewoon vergeet) om mensen op de hoogte te houden! De dagen vliegen voorbij en heb totaal geen besef van tijd of dagen. Nu denk ik, is het alweer bijna december?? Oke oke, het duurt nog 2 week, maar deze 2 weken in november zijn zo snel gegaan. Ik zal even diep graven in wat ik de afgelopen 2 weken heb uitgespookt ( eigenlijk schrijf ik alles gewoon op in een boekje, of naja, de hoogtepunten dan!

Nadat ik een surfkamp heb gedaan, wat echt super tof was zijn we met een aantal naar Corrimal vertrokken, een vakantiepark. Hier konden we met 6 man voor 30 dollar p.p staan per dag, wat erg redelijk hier is !! Het weer was helaas niet al te best en we waren allemaal behoorlijk moe van de eerste 2 weken. We hadden hier een soort 'minivakantie'. We hebben een dagje gewinkeld, een dagje lekker Netflix gekeken( jaja, backpackers van tegenwoordig) wasjes gedraaid, en ook een super mooie wandeling gemaakt over het strand! Erg mooi! In totaal hebben we 2,5 uur gelopen! Zelf heb ik de trein terug gepakt aangezien mijn voeten nog open lagen van het surfen.. Jammer !!
Wat ook leuk is om te melden, mijn reisgenootje iris heeft een auto gekocht !! Dus we cruisen nu lekker in alle rust met ons 3tjes langs de kust naar het zuiden. We hebben een uitklapbare tent bovenop de auto die in 2 min klaar staat!

In deze 2 weken ben ik op een super mooi plekje beland, Bendalong! Een klein dorpje aan zee. Toen we hier aankwamen zakte de zon, zwommen er dolfijnen in zee en dronken we een heerlijk rood wijntje! Wat wil je nog meer? Ja natuurlijk, kampvuur en marshmallows!! Ook dit was aanwezig !! Het was de perfecte avond. Ik voelde me zo gelukkig op dat moment. Alles leek even stil te staan, cliché niet?!
In Bendalong hebben we in totaal 5 nachten gratis gestaan, oeps. Lekker wildkamperen, en toch gebruik maken van de douches op de camping 50 meter naast ons, dikke boefjes!  Wat erg leuk was en wat me echt het australia gevoel gaf was dat er overal kangeroes waren, complete 'families' naast en op de camping.  Nu was dit tot nu toe een van de mooie plekjes die ik gezien had, toch hebben we een avond alle krachten moeten verzamelen om onze tent staand te houden.. We stonden natuurlijk op grind waardoor de haringen niet in de grond konden.. Het waaide zo hard dat we alle spullen uit de auto hebben gehaald en op de tentdoeken hebben neergezet, backpacks, boodschappen, jerrycans gevuld met zeewater, je moet toch een beetje creatief zijn !!

Op 16 november zijn we naar Jervis bay gereden. Dit lag vlakbij en het was de moeite zeker waard! Namelijk, een bijzonder moment, alweer ! We hebben Chris and Ruth ontmoet, een echtpaar die in de buurt woont. We raakten met elkaar in gesprek toen we de zee in liepen. Ze stelden ons voor om een paar nachtjes in hun beachhouse te komen slapen, waarom niet?! We hebben hier 1 nachtje geslapen. Het is zo raar om te beseffen dat je elkaar eigenlijk niet kent, maar dat je wordt ontvangen als familie. In Nederland kunnen mensen elkaar amper begroeten en hier wordt gelijk een huis aangeboden. Chris and Ruth stonden ons de volgende dag op te wachten bij een klein koffie huisje waar ze een bakje koffie voor ons bestelden. Ze namen ons mee naar het strand en kwamen met het idee om te gaan kajakken. Ze waren zo gastvrij en lief. Dankbaar voor zulke mooie mensen!

Nu 20 november lig ik in m'n tentje in Lakes Entrance, een stukje zuidelijker! We hebben 2 'rijdagjes' achter de rug. We staan nu, na 9 gratis nachten, eens op een camping! Wat een luxe ja!!
XXX Lizzie

' Seriously, if it's sucking life out of you, stop giving it attention. If it's a job, quit it. If it's a person, cut them out. If it's an activity, by all means. STOP. Stop letting anything but you take the weel. You're Going to be okay, time Will pass, get outta here and make your dreams a reality. You don't deserve anxiety, you're not operating at your best when someone or something else is in control. Take over, get Some good vibes cranking and just be happy in your own skin. Love life, delete the rest'

1. Menno:
    20 november 2016
    Weer een prachtig verhaal. Mooi om te lezen van Chris en Ruth hoe gastvrij deze mensen zijn. Ook leuk om te lezen dat je echt geniet van de reis en dat kamperen toch leuker is dan je had gedacht. France here i come !!
  2. Marit Wagenaar:
    20 november 2016
    Lieverd wat een belevenis !
    Fijn dat het zo goed met je gaat, geniet van het leven daar
  3. Opa en oma:
    20 november 2016
    prachtig verhaal wij zijn blij dat jij zo geniet van dat mooie land, nu kunnen wij ook met ze allen gaan kamperen in frankrijk, je hebt nu ervaring. blijf genieten.
  4. Riemie:
    20 november 2016
    Hey Lizzie, haha lijkt mij ook erg leuk! Veel plezier!