Surfkamp !!

6 november 2016 - Thirroul, Australië

Dag lieverds !!
Alweer en week voorbij, wat gaat de tijd toch snel ! Deze week waren we afgereisd naar thirroul, dat ligt tussen Sydney en wollongong in. Rustig, schattig en super vriendelijk surfers dorpje. Zondag zijn we met de groep aangekomen en ik sliep samen met odette en iris op 1 kamer.
Maandag hadden we rond 8-9 uur ontbijt en vertrokken daarna naar het strand. De eerste dag surfen hier was echt drama. Golfen die snel breken waardoor je snel op moet staan. Veel neusduiken dus, joehoe!!! De golfen waren ook zo hoog dat ik het zelf een beetje eng vond. Smiddags hadden we een pauze en zijn we naar een uitkijkpunt geweest hier in de buurt. Een punt / rots wat precies op de lijn van het water/land ligt! Zoo mooi !!! Hier even te hebben gerust zijn we weer vertrokken naar het strand om nog een uurtje te surfen. Alweer ging het bagger, maar wat heb ik genoten !!
We zitten in het beachmotel, wat een luxe hier! Heeeeeerlijke bedden (lekkerder dan thuis, boxspring namelijk) en elke ochtend staat er een super lekker ontbijt voor ons klaar, pannekoeken, kaneelbroodjes, fruit, yoghurt!! Om je vingers bij af te likken!
We hebben van maandag tot vrijdag gesurfd, en de ene dag ging het veel beter dan de andere dag! Smorgens stond ik bijna elke keer terwijl ik smiddags gewoon m'n evenwicht niet meer kon houden. De dagen na maandag zijn qua indeling bijna hetzelfde geweest, smorgens vroeg surfen ( dan zijn de golfen vaak het best) smiddags lunchen en iets anders doen en eind van de middag weer surfen. We hebben alleen 2 dagen en grote surf smorgens gehad. We hebben smiddags beide keren een grote wandeling gemaakt, de ene keer naar een uitkijkpunt boven op de berg en de andere keer zijn we ergens de middle of nowhere ingedoken en 45 min gewandeld om bij een super mooie waterval te komen waar we vanaf zijn gesprongen! We hebben hier heerlijk gerust. Het water was behoorlijk koud dus we hadden onze zwemsuit van surfen meegenomen.
Vrijdag hebben we het surfkamp afgesloten met een heerlijke barbecue. We hebben nog een leuk woordje gekregen van onze surfcoaches die net als wij erg genoten hebben van deze week! One big family zoals we dat hier noemen!! Zaterdag zijn we met een clubje naar een surfcompetitie geweest voor vrouwen in collaroy. Erg leuk om te zien!
Momenteel lig ik lekker op het strand in thirroul te zonnen terwijl ik toekijk naar surfers. Zelf zou ik nog graag een dagje willen surfen ook maar helaas liggen mijn voeten helemaal open van het surfplank, niet verstandig dus. We gaan vanmiddag met 6 man naar een vakantiehuisje vlakbij wollongong om hier een paar nachten te verblijven ! Jammer om thirroul te moeten verlaten, maar ik kom zeker terug!!!
No worries!!
Xx liz

1. Paul:
    6 november 2016
    Hey lisette ik zie dat je het naar je zin hebt . Leuk . Geniet er maar van . LEUK al die foto's . Nog even en dan komt de fam ook over . Veel plezier dikke knuffel xxx
  2. Opa en oma:
    6 november 2016
    Een prachtig verhaal, ik zou er zo wel naar toe willen, het klinkt fantastisch en een mooie natuur begrijp ik, blijf maar genieten en denk om je voetjes. xxxxxx veel knuffels.
    Wij gaan vandaag met je vader naar Ikea.
  3. Menno:
    6 november 2016
    Samen met minoes jouw verhaal gelezen. We vinden het prachtig om te lezen dat je het naar je zin hebt en lekker geniet. Dit neemt niemand van je af. Oh ja, thuis ook maar een Boxpring aanaschaffen. Dikke knuffel van Minoes en mij xxxxx
  4. Karin:
    6 november 2016
    lieve Lisette, wat een geweldige beelden, en verhalen laat je hier op de boerderij binnenkomen! Fijn te horen dat je zo geniet! take care! xxxx
  5. Marit Wagenaar:
    7 november 2016
    Lieverdd! Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Het ziet er fantastisch uit... jaloers makend!! Nou surf babe geniet er van, ik kijk uit naar je volgende verslag.

Kusjess uit Ureterp !