De eerste week !

30 oktober 2016 - Thirroul, Australië

Hallo luitjes !!

De eerste week zit er bijna op! Tijd voor m'n eerste bloggie!

De vlucht:

maandag vertrokken richting australie, het afscheid was zwaar maar gelukkig stonden daar 20 dutchies om me op te vangen ! De eerste stop, Bangkok! 10 uur vliegen, de reis verliep soepel, kregen lekker eten en konden onbeperkt drinken en/of films kijken. De tweede stop was in Taipei, Taiwan Hier hadden we een overstap van 10 uur en werden daarom naar en hotel gebracht waar we even wat uurtjes konden slapen. Ik en met nog 8 anderen hadden nog energie om vlakbij het hotel een heuvel omhoog te klimmen . Bovenaan hebben we een lekker biertje gedronken met uitzicht over de stad! De laatste vlucht naar Sydney was het zwaarst, vertraging en veel turbulentie. Desondanks heb ik nog een paar uurtjes geslapen. Op het vliegveld was ik vrij verbaasd dat er eigenlijk niet zo streng werd gecontroleerd, wat men wel denkt van australie !! Hier stonden 2 reisleiders van australian backpackers ons op te wachten! Eenmaal in het hostel moesten we gelijk ons Australische nummer en Medicare regelen. En s'avonds hebben we heerlijk de avond afgesloten met een barbecue en een borrel.

De eerste dag

om 7 uur stond het ontbijt voor ons klaar en daarna hebben we vrijwel alle regelzaken in orde gebracht.  Bankrekening geopend, Medicare en  taxfile nummer. We hebben met z'n allen lekker gegetn in het park van Sydney, hydepark genoemd. Wat opviel is dat bijna iedereen hier een grote en dure auto heeft, luxe! Na de regelzaken zijn we naar een groot winkelcentrum gebracht om hier boodschappen te halen voor het eten. Met een groepje heben we lekker gekookt en de avond geëindigd met een borrel ( ja, iedereen drinkt hier elke avond, echt elke avond)

Vrijdag

Vandaag hadden we om 6 uur ontbijt !! Om half 7 vertrok de bus naar een surfles in the farm! 3 uur rijden om een middagje surfen.. Net alsof je ff een dag gaat zwemmen in Brabant! Surfles was echt fantastisch! We werden in groepen verdeeld en kregen op het strand les. Das is het nog leuk en aardig, maar probeer het dan maar eens in de zee tussen de golven, dan is het ineens en stuk moeilijker ! In de hele dag heb ik 5x op de surfplank gestaafd, en wat was ik blij! Het geeft een entome kick, want laten we eerlijk zeggen, ik bb niet de lenigste van allemaal dus om ff 1,2,3 op te staan is nog wel wat. Ook ben ik niet1x bang geweest om gestoken te worden door een kwal! Er lagen dode op het strand maar gelukkig had ik een pak aan en was ik te druk bezig om de stappen in m'n hoofd uit te voeten op de plank!

Zaterda

vandaag zijn we gaan wandelen in de blue mountains, een hele mooie wandeling naar watervallen gemaakt. Het is zo groot hier. Ook zijn we nog naar een willige park geweest, hier de typische Australische dieren gezien, hopelijk kom ik sommigen ook nog in het wild tegen !! Savonds hadden we een Halloween feestje in manly! Erg leuk, want hier word Halloween uitbundig gevierd! Wel is er strenge politiecontrole en wordt je er soms zonder pardon uitgezet! Zoals bij 1 van onze groep. Verder een toffe avond gehad. En daar draait het hier om in australie: having fun, relax !!

Momenteel zit ik in de trein naar thirroul om te beginnen aan een 7 daags surfkamp!! Met een groep van 7 zijn we hier een week te vinden !! M'n mobiel is bijna leeg dus de fotos komen wat later !!

Bye bye !! Xxxx Liz

1. Klaske:
    30 oktober 2016
    Mooi dat je het zo leuk hebt wens je een hele mooie tijd toe daar en ik ga je zeker volgenxx
  2. Menno:
    30 oktober 2016
    Geweldig om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wordt wel een beetje jaloers na het lezen van je verhaal. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal, Surfbabe!!
  3. Karin:
    30 oktober 2016
    Hey!! Wat vreselijk leuk om te lezen!! Geniet ervan en ik ga je zeker volgen. Dikke kus van mij