The great ocean road !!

1 december 2016 - Port Fairy, Australië

Hello you,

We zijn net aangekomen in een super mooi plaatsje, Apollo Bay (paradise at the sea) and that's a fact!  Het is de afgelopen dat erg koud en winderig geweest waardoor kamperen niet zo chill was. Ik heb me er eerlijk gezegd ook niet zo goed op voorbereid om me warm te kunnen kleden! We zijn 2 dagen in Melbourne geweest, wat een grote stad zeg!! We hadden de auto buiten de stad geparkeerd en zijn richting de stad gaan lopen. We hadden in totaal 10 km gelopen die dag.. Wisten we maar eerder dat door het city gedeelte allemaal free trams reden.. Zucht! Maar ach, daar leer je van, en hebben nu ook veel gezien ! Het is niet zoals in Amsterdam of Groningen dat je 1 of 2 grote winkelstraten hebt, hier heb je zoveel winkels dat je gewoon kan verdwalen! Het is zo druk, vooral als je door Chinatown loopt, massa's Aziaten slurpend aan hun noodels, bah! We hadden afgesproken met een aantal van de groep van Australian backpackers,  heerlijk gedineerd en bijgekletst. Toch leuk om andermans verhalen te horen!

Na 2 koude, gezellige en veel wandelingetjes zijn Iris en ik vertrokken naar Queenscliff! Een klein dorpje met en prachtig uitzicht! Maar, koud en veeeeeel wind. We hebben deze nacht voor het eerst in de auto geslapen omdat we dachten dat de tent het niet zo overleven. Wat een feest, wakker worden met kramp en stijfheid!! Maar dat houd ons niet tegen! Op naaaaar Apollo Bay!! Natuurlijk wilden wij in een hostel slapen, wie had dat nou niet verwacht na onze ellendige nacht in de auto?! En dan ook nog, lekker rijden door een super mooi national park en er niet vanuit gaan dat we eigenlijk hadden moeten tanken vooraf! Want ja hoor.. Het lampje begon te branden!! Nergens een tankstation te bekennen, en ook geen bereik op onze telefoons dus we wisten niet hoe lang we nog moesten rijden tot Apollo bay! Wat waren we blij toen we, net met samengeknepen billen in de auto begonnen te zitten, er een bord kwam met : next 10 km down. We hebben het gas losgelaten zodat we zouden besparen dachten we. Eigenlijk vertrouwden we het niet echt en hadden geen zin om ergens stil te staan dus toch maar onze 11 liter jerrycan met benzine in onze auto gegooid. En het stomme, we reden, 2 minuten later,  een tankstation en Apollo bay!

We zijn 3 nachten gebleven hier in Apollo bay, we hebben zaterdag een waterval bezocht in een rainforest. Net een sprookje! Zo mooi! Zondags zijn we naar een uitkijkpunt geweest waar we onze eerste wildlife Koala zagen !! Hoe gaaf!
Maandag was het tijd om dan echt aan de great ocean road te beginnen. We hadden 2 Amerikaanse meiden ontmoet die we 's avonds in het volgende hostel weer zouden treffen. We wilden wel samen rijden alleen wilden iris en ik graag de niet toeristische plekjes ontdekken. Want ja, de 12 apostels zijn erg leuk om te bezoeken, maar het staat er bomvol met de Aziaten. Net alsof de allemaal net die dag vrij waren. Echt onwerkelijk, zoveel. Wat ik er mooi vond om te bezoeken was het wreckbeach. Een wrak van een schip. ( die je niet zag met vloed) maar het was een stukje strand waar niemand was. Net alsof je op een onbewoond eiland zat. Daarnaast vond ik de thunder Cave erg mooi en de shellbrooke river. Er waren weinig mensen en iris en ik zaten een lange tijd op een cliff te kijken naar de woeste zee. Het Weer zat mee, de wind was frisjes maar de zon scheen, en daar waren wij al erg blij mee! Het werd al aardig laat en in Australië  word het afgeraden om in het donker te rijden i.v.m de kangoeroes. Dus op naar Port Fairy! Het eindpunt van de great ocean road. Het was een oud, eng maar anderzijds een knus hostel. We hebben gekookt en film gekeken met een paar van het hostel en zijn de volgende dag met de Amerikaanse meiden naar Tower Hill gegaan. Een reserve park waar je tussen 7 en 10 koala's en kangoeroes kan zien eten.

Na Tower Hill zijn iris en ik nog een stukje van de great ocean road wezen bekijken omdat we de dag ervoor niet alles hadden kunnen zien. We zijn doorgereden naar Lorne, een super schattig plaatsje richting Melbourne ( dus weer terug) helaas was het koud en hebben iris en ik op de camping echt een kut (sorry) nacht gehad. De dag erna kregen we het maar niet warm en waren we moe. We zijn gelijk doorgereden naar een hostel in Anglesea. Een vrouwtje die van haar eigen huis een hostel heeft gemaakt. Erg leuk om te zien, er was niemand op 1 man na. We hebben lekker niks gedaan die dag en dat was goed ook want ik voelde me al niet zo fit. Vannacht wakker geworden met koorts en behoorlijke keelpijn, net terug van de dokter, mevrouw is in Australië en heeft een erge keelontsteking!! jippie! Hoe krijg Ik dat voor elkaar?? Antibiotica kuur meegekregen voor een week. Maar no worries, ik zit nu heerlijk op de veranda bij het hostel een boek te lezen met een muziekje en bakje thee. Genoeg tijd eens even een plannetje te maken want over 2 weekjes staat er familie in Sydney!!! Joehoe!!
Liz

1. Menno:
    1 december 2016
    Blijft een mooie belevenis, zo veel verschillende mooie plekjes waar wij zeker naar toe willen. Inderdaad nog 2 weken en het aftellen is hier begonnen.