Family time

10 januari 2017 - Sydney, Australië

Wauw, wat vliegt de tijd. Het is alweer zo lang geleden dat ik jullie heb laten weten wat ik hier allemaal uitspook! De afgelopen 3 weken heb ik met papa, Daniël en Anneke rondgereisd! Wat hebben we allemaal beleefd? Heeeel veel!!  Ze zijn nu alweer 5 dagen weg uit Australië, en het voelt alsof ze nog moeten komen, zo snel zijn de 3 weken voorbij gevlogen. Ik heb ze opgehaald van Sydney AirPort, ik was enthousiast en happy, totdat ik iedereen zag huilen om me heen waardoor ik al in tranen was voordat ik ze uberhaupt zag..jep, that's me. Ik kan gewoon niet tegen huilende mensen. En ja hoor, daar kwamen ze, met hun backpacks, en happy faces. En ik, lachen en huilen tegelijk! Zo fijn om mijn familie weer te kunnen knuffelen. We zijn in deze 3 weken naar brisbane gereden. Dat was het plan. Veel gereden, veel kleine stops, en veel gezien. Overal even de sfeer geproefd. Het is jammer dat we maar 3 weken hadden want je voelt pas echt de sfeer als je tussen de locals woont en mensen echt leert kennen.  Het weer zat niet altijd mee , maar wat wilden we ook.. Regenseizoen was gestart in het noorden! Noosa was het mooiste plekje wat we hebben gezien, vind ik. Klein, mooie strandjes, mooie weggetjes. Noosa ligt net iets boven brisbane! We wilden naar Fraser Island, het grootste zandeiland van de wereld.. Helaas was dit met kerst zo duur dat we het niet hebben gedaan. Jammer want had dit graag gedeeld met mijn familie! Ik wil zeker terug om hier heen te gaan!

We zijn hierdoor iets eerder naar Melbourne vertrokken, hierdoor hadden we wat meer tijd onderweg en voor rondom Melbourne. Onderweg, zijn we veel kleine, historische, ( in onze ogen verlaten) dorpjes tegengekomen. Er liep serieus nooit iemand op straat. Het voelde alsof we in de middle of nowhere reden, maar het was wel een mooie ervaring. De heenweg via een drukke, touristische oostkust en de terugweg via rustige, verlaten en lange wegen in het binnenland. We hebben hier veel gratis campings gevonden waar we dus gratis stonden. Wel grappig, we waren constant op zoek naar kangeroes, 1,5 week geen kangeroe gezien en we kwamen hier in the middle of nowhere op een camping en er stonden tientallen kangeroes. Bewijst maar weer dat je nooit om dingen moet zoeken, maar het op je af moet laten komen ! Tijdens kerst zaten we in een klein dorpje, wat apart is. Hier is iedereen met kerst binnen, niemand gaat weg. Dus ja, ook alle restaurants waren gesloten, op één na. Een Indisch restaurant, wat waren we blij, en het eten was zo lekker !. We hebben geleerd dat ' medium' hier ' medium spicy' betekent en niet 'medium rare' van het vlees.. Hadden we dat maar eerder geweten, want het was zweten tijdens het eten. Zo hot. Iedereen vond het natuurlijk grappig: ' heb je weer van die buitenlanders'.

Na kerst zijn we doorgereden naar  Apolloy bay. The great ocean road! Jep alweer, maar het blijft bijzonder. Ik heb ze de plekjes laten zien die ik zo mooi vond. Ook hier hadden we een dag vies weer dus zijn we naar een kaasproeferij, chocolaterie, aardbeienfarm en wijnproeferij geweest. Was zo leuk. Een route langs de great ocean road betreft goed eten en drinken. We hebben geslapen op een scout kamp, 20 dollar voor 4 personen en we konden gewoon in bedden slapen, wat een luxe! We hadden onze tent al staan maar het zou stormen dus we mochten binnen slapen in een soort kantine! Na een paar nachten in een tent met 2 snurkende mannen is het wel fijn om in een bed te slapen. Het was een beetje een eng huisje, oud en overal spinnenwebben. Gelukkig heeft paps even alles nagekeken! Maar dat terzijde, niemand mag hier zeggen dat ik niet bang hoef te zijn, aangezien de spinnen hier dodelijk kunnen zijn!! In Melbourne hebben we oud en nieuw gevierd, zo apart dat iedereen het zo speciaal vind. Het was leuk, maar het vuurwerk was niet dát speciaal! Ik had meer verwacht en al helemaal omdat zo'n show maar 10 minuten duurt!

1 januari, op naar Sydney!! En tsjah, het begon zo goed, na 4 uren rijden kwamen we erachter dat ik mij beurs was vergeten bij de Mac Donalds.. Zucht! Heb ik weer, hop, iedereen weer chaggie in de auto en 'even' terug naar de beurs met het geld. Gelukkig zat alles er nog in en lag hij er nog ( ja we hadden van te voren wel even gebeld). Erg jammer want hierdoor hebben we een dag gemist!

De een na laatste dag hebben we een surfles gehad bij Australia Surftours! Hier had ik mijn surfkamp gedaan. Zo mooi en leuk om dit te kunnen delen met je familie.    De laatste dag hebben we een citytrip gedaan door Sydney! Een 3 uur durende bustour! Zoveel dingen gezien en geleerd over Sydney/ Australie, echt een aanrader! En donderdagochtend was het dan zover, afscheid nemen, alweer! Natuurlijk moest er nog één ding verkeerd gaan, en namelijk we natuurlijk de verkeerde afslag. Hierdoor moesten we snel afscheid nemen bij het vliegveld wat ik aan de ene kant fijn vond, maar aan de andere kant vond ik het moeilijker gedurende de dag. Ik had geen voldaan gevoel en daardoor wat down. Maaaar rustig peeps, dat duurde natuurlijk maar even want er waren gelijk mensen in het hostel die op me af kwamen en me uitnodigden voor een borrel. De groep hier is net een familie. Het hele hostel kan goed met elkaar, zit in de avond met elkaar. Het is een hostel die 5 minuten van het treinstation ligt en nog geen 10 minuten van Sydney city af ligt. De perfecte plek dus!! Diezelfde dag verkocht ik gelijk onze auto en had ik 's avonds meteen een goed feestje.

Ik ben al een paar keer wezen sporten hier, wat goed voelt, want ja, deze vrouw is natuurlijk al wel wat aangekomen inde tussentijd, maar no worries. Ik voel me goed, voel me gelukkig en dankbaar! Die kilo's komen vanzelf, daar maak ik me niet zo druk om. Ik ben wezen hiken met een 2 jongens, waar nog een video van komt! Deze komt op Facebook, hij praat Duits maar het is een leuke video! Ik denk dat ik hier op zoek ga naar werk, het voelt goed hier. Na een paar weekjes/ maandjes werken vlieg ik door naar Perth.
Adiosssssss

1. Menno:
    9 januari 2017
    Na het lezen van je verhaal haal ik direct weer de fijne herinneringen op van de 3 weken die wij gezamenlijk hebben doorgebracht. Wat was dat een mooie tijd. Ja ook ik had het moeilijk met het afscheid, het ging te snel en moest in het vliegtuig de laatste traantjes weg pinken. Hoop dat je een leuke baan vind en nog lekker kan genieten. Dikke tut. Papa ❤