Cambridge lodge

13 februari 2017 - Sydney, Australië

Dag lieverds, alweer bijna 4 maanden in Australië. De laatste keer dat ik schreef vertelde ik waarschijnlijk in Sydney bleef, en dat is zo. Nog steeds zit in ik Sydney, in hetzelfde hostel, en het bevalt me goed! Ik heb hier als het ware een kleine familie gekregen. De eerste weken in dit hostel gingen Zo snel. De hele groep had nog geen werk dus elke dag maakte we roadtripjes naar stranden en national parks. We belanden in de kroeg, deden competities poolen, een groot feest dus!
Zo ook de eerste dag alleen in dit hostel nadat de familie weg was. Ik ben samen met 2 jongens wezen hiken en cliff jumpen in manly. Een van de mooiste gebieden hier in Sydney. Op zondag kun je hier met transport heel New South Wales doorrijden voor maar 2.50 dollar! Dus elke zondag gaan we vaak met de ferry naar manly. Je vaart door langs de opera en harbour, al me al 40 minuten ongeveer.

Naast manly zijn we ook naar een ander national park geweest waar je de Mermaid Pools hebt. Een hike van ongeveer een uur. Je komt uit bij een meer, maar dat meer ligt 12 meter onder je voeten. Dus wat moet je doen? Juist.. Springen ! Hier heb ik niet gesprongen, ene kant spijt maar andere kant, veel mensen hadden last van hun rug, en Zelf 1 van onze groep moest naar het ziekenhuis voor een gebroken sternum.. Misschien een verstandige keuze?! De reden dat ik niet sprong was niet de hoogte, maar de manier waarop we weer omhoog moesten komen. Vanuit het water moest je met een touw, met gladde rotsen, die langs een waterval liep omhoogklimmen. Veel meiden die moeite hadden om terug te komen en in paniek raakte. Mij niet gezien. Verder was het een fantastische dag en heb ik me prima vermaakt !

Naast national parks en cliff jumpen houden we ook af en toe van een leuk feestje. Eind januari was het dan eindelijk Australia day! Een groot feest zou je zeggen. Je kunt het vergelijken met Koningsdag in Nederland. We hadden shirts gekocht, schmink, vlaggetjes en glitters. Op zich was het een groot feest maar ik had meer verwacht. Bijna niemand was verkleed. En wat opviel, er waren zoveel politiemensen op straat, controleren op alcohol. We waren met honderden mensen op het strand en daar kwam natuurlijk de politie aan, met 50 man. En ja, natuurlijk had deze dame wel even een paniekmomentje aangezien ik daar lekker stond te dansen met m'n biertje. Er werd netjes gevraagd of iedereen zijn alcohol wilde opruimen en daarna vertrokken ze weer, lucky us!

De dag na australia day, de dag dat iedereen een Hangover had behalve ik en 3 anderen, zijn we naar La Perouse geweest. Een klein dorpje 20 minuutjes vanaf Sydney. De beste burgerplek ooit! We hebben hier gesnorkeld en de jongens gevliegerd. Mannen blijven soms toch een beetje kind he.

Afgelopen weekend zijn we met de groep naar Wattamolla beach geweest. Steeds meer mensen van de groep vinden baantjes zo we investeren flink in de weekenden. Wattamolla beach is ongeveer een uur rijden. En wat blijkt, in de weekenden sluiten ze de enige weg die daar naartoe leidt ivm drukte. Dus een uur rijden, en een UUR LOPEN. En opzich klinkt dat niet zo heel erg, maar lopen in 38 graden, geen wind en geen wolken. Maar het was zo de moeite waard. Het heeft ons 4 uur geduurd in totaal maar dat is australie, het is normaal om te reizen voor een mooie plek. Just on a random day!

En vandaag de dag, veel sollicitaties verder, veel bibliotheek dagen verder, veel geld verder hebben Gemma en ik samen de traffic Control cursus gedaan. Een investering maar wat je hiermee verdiend.. Erg bizar. Als verkeersregelaar Krijg je rond de 35 dollar per uur wat op kan lopen tot 60-90 dollar per uur voor Savonds. Ik wilde Graag in een leuk coffee cafeetje werken, maar helaas moet je hier een barista cursus en veel ervaring voor hebben. Dus, traffic Control, a la lollipop girls it is!! Geld verdienden tot eind maart , begin april en dan naar het westen! En waarschijnlijk blijf ik wat langer weg, want pap en ik gaan samen backpacken door Bali en omgeving!!
Tijd om te slapen, of wel, proberen. De afgelopen dagen was het rond de 40-45 graden. Een hittegolf op dit moment, wat grotendeels, moe, zweten, geen energie en zitten voor de ventilator betekent.. Want helaas heeft dit hostel geen airco!!
Lots of love
Liz

1. Menno:
    13 februari 2017
    Zo zijn we weer op de hoogte. Inderdaad wordt het nu tijd om te werken want het geld wil wel op. Fijne werkdag. Wel blijven drinken met die hitte.
  2. Geeske Elverdink:
    13 februari 2017
    Goeie Keus. Verstandig Pop.
  3. Iris:
    14 februari 2017
    Ahhh Lizzie zo leuk om je verhalen te lezen!!!! En wat gaaaf dat je met paps naar Bali gaat!